Tangan berpeluh dan Kaki? Berikut adalah Apa yang perlu Adakah Mengenai Ia

Tangan berpeluh dan Kaki? Berikut adalah Apa yang perlu Adakah Mengenai Ia

Jika anda selalu mendapati diri anda dengan tangan berpeluh dan kaki, maka artikel ini ditulis untuk anda. Secara khusus, kita akan bercakap tentang sebab-sebab yang sama untuk tangan berpeluh dan kaki, apa yang "hiperhidrosis utama", dan apa yang "hiperhidrosis sekunder" adalah. Apabila anda selesai membaca artikel ini, anda akan menjadi lebih berpengetahuan mengenai apa yang menyebabkan tangan berpeluh dan kaki.

Mari kita mulakan.

Perkara pertama yang anda perlu tahu sebelum anda menyembuhkan sebarang masalah berpeluh, adalah apa sebenarnya yang menyebabkan masalah berlaku di tempat pertama. Terdapat dua jenis utama peluh berlebihan, dan kami akan menerangkan kedua-dua mereka kepada anda, supaya anda boleh bekerja yang mana satu berkenaan dengan anda.

Jenis pertama dipanggil "utama" hiperhidrosis. Ini merujuk kepada jenis berpeluh iaitu keturunan di alam. Ini bermakna ia telah diturunkan melalui keluarga anda, dan tidak yang disebabkan oleh sesuatu yang dalam kawalan terdekat anda. Jika anda mengesyaki ini adalah anda, maka ia adalah idea yang baik untuk berjumpa dengan doktor anda untuk mendapatkan nasihat profesional. Doktor anda boleh menetapkan anda ubat-ubatan, antiperspirants dan rawatan lain yang anda tidak akan mempunyai akses kepada.

Sekarang mari kita bercakap tentang "menengah" hiperhidrosis. Ini adalah di mana tangan berpeluh dan kaki adalah disebabkan oleh faktor-faktor dalam persekitaran anda. Sebab-sebab biasa boleh menjadi perkara-perkara seperti obesiti, cuaca panas, makanan pedas, dan kebimbangan sengit - terutamanya kebimbangan sosial.

Ini "menengah" sebab-sebab selalunya boleh dirawat sendiri. Sebagai contoh, jika anda kelebihan berat badan, anda boleh memulakan program penurunan berat badan. Jika anda mengalami banyak tekanan, anda boleh melakukan aktiviti tekanan melegakan.

Kesimpulannya, artikel ini telah membincangkan dua jenis utama sebab-sebab untuk tangan berpeluh dan kaki. Sekarang bahawa anda telah membaca artikel ini, anda akan menjadi lebih berpengetahuan mengenai apa yang menyebabkan masalah, jadi anda boleh mencari kursus yang sesuai tindakan untuk mengatasinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar