Pemulihan Semulajadi Untuk ADHD Itu Sebenarnya Kerja

Pemulihan Semulajadi Untuk ADHD Itu Sebenarnya Kerja

Testimoni yang tidak terkira ibu bapa dengan kanak-kanak ADHD didiagnosis lagi sejarah yang tidak baik untuk memulakan rawatan dengan bantuan perangsang. Oleh kerana kebanyakan ibu bapa telah terperangkap dalam keadaan terdesak, mahu kebaikan anak-anak mereka pada masa yang secepat mungkin, ibu bapa bersetuju dengan penggunaan "perangsang", pemikiran itu akan menawarkan penyelesaian cepat untuk gangguan ini.

Kemudian kajian selepas penemuan awal diagnosis ADHD itu bagaimanapun mendedahkan bahawa terdapat pilihan alternatif dalam merawat gangguan. Seperti yang lebih banyak kajian menunjukkan ADHD sebagai gangguan tingkah laku dan pemakanan, perkara yang dikaitkan dengan kata dua, diberi perhatian yang lebih, lama kelamaan.

Sejak kumpulan sokongan ADHD paling sering kali membincangkan kesan negatif daripada perangsang kepada kanak-kanak mengambilnya, ibu bapa lebih aktif mengambil berat memilih untuk pergi untuk rawatan semula jadi. Rupa-rupanya, terdapat laporan mengenai kehilangan berat badan, kurang selera makan, insomnia dan kemurungan kepada kanak-kanak mengambil perangsang. Dengan semua ini berkata, beberapa laporan dan pemerhatian memuji program holistik penawar semula jadi iaitu - Pengurusan Diet, Terapi Tingkah Laku, Perubahan Gaya hidup dan Homeopati.

Pengurusan Diet, ia adalah penting untuk mengurangkan makanan yang tinggi gula, bahan tambahan dan pengawet seperti ini menyumbang kepada mod hiperaktif kanak-kanak itu. Ia juga penting untuk menangani apa-apa kekurangan pemakanan mungkin dalam kanak-kanak sebagai hasil kekurangan itu kepada prestasi yang lemah neurotransmitter otak dan fungsi badan yang lain.

Untuk Terapi Tingkah Laku, adalah penting bahawa ibu bapa merangka rutin ketot setiap hari dengan anak-anak mereka, bertindak balas dengan keperluan aktiviti fizikal dan apa sahaja yang meningkatkan keyakinan beliau dan disiplin diri.

Untuk Gaya Hidup Perubahan, ia adalah penting bahawa ibu bapa tidak berfikir bahawa mereka "ADHD didiagnosis" kanak-kanak berhak "memanjakan bayi dan rawatan." Pemikiran ini sering kali membawa kepada membuat kanak-kanak itu lebih produktif dan lebih terdedah kepada serangan gejala ADHD. Mengelakkan pemikiran ini membolehkan ibu bapa untuk amiably mendisiplinkan anak-anak mereka dari segi diet, pelan rutin, senaman penglibatan, dan sebagainya.

Akhir sekali, rawatan homeopati bergantung kepada ubat semula jadi yang disediakan oleh alam semula jadi melalui tumbuh-tumbuhan dan mineral dari alam sekitar. Antara yang paling berkesan adalah Tuberculinum, Veratrum Album, Sulphur, Lycopodium, Kali Bromatum dan Hyoscyamus. A berunding dengan seorang pakar homeopati, bersama-sama dengan doktor perubatan anda dinasihatkan sebelum mengamalkan tersebut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar