Alternatif semula jadi Menentang Jangkitan Yis faraj

Alternatif semula jadi Menentang Jangkitan Yis faraj

Terlalu banyak apa-apa adalah sentiasa satu perkara yang tidak baik. Begitu juga, terlalu banyak yis dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit dan jangkitan. Oleh kerana, yis wujud dalam badan tetapi tidak benar-benar memberi apa-apa masalah. Tetapi apabila mereka meningkat kepada jumlah yang besar dan bertambah banyak maka mereka boleh melampiaskan malapetaka di semua bahagian-bahagian sederhana dan lembap. Oleh itu, jangkitan yis boleh mengambil tempat di bawah payudara, di mulut, di lipatan kulit, di katil kuku dan bahagian-bahagian tersembunyi lain yang termasuk faraj. Ia boleh memberi kesan kepada seseorang seawal usia kanak-kanak atau sebagai matang pada usia 40 tahun. Lelaki dan wanita sama-sama boleh mengalami penyakit ini juga.

Yang kebanyakannya terjejas walaupun adalah wanita melahirkan anak umur dan jangkitan biasanya terletak dalam faraj. Wanita terdedah kepada ini sebagai akibat dari mengambil dalam pil kawalan kelahiran, perubahan hormon dalam badan, sistem imun yang lemah, dan anak kelahiran kejadian yang berkaitan. Jangkitan yis faraj atau kandidiasis faraj adalah jangkitan kulat yang disebabkan oleh strain yis dipanggil Candida albicans. Walaupun faraj mempunyai yis biasa dalam sistem, pengenalan daripada strain baru cenderung untuk mengganggu sistem yang sama. Jika ini ditambah pula dengan pengurangan bakteria baik yang melawan off kulat yang tidak diingini, maka ia menyebabkan jangkitan.

Berita baik adalah bahawa, seseorang itu tidak perlu menanggung penderitaan yang disebabkan oleh jangkitan yis faraj. Terdapat dua kaedah sama-sama berkesan boleh didapati untuk wanita masa kini. Salah satunya adalah melalui proses ubat sintetik. Pada permulaan jangkitan, mendapatkan satu penilaian daripada doktor adalah satu langkah yang penting. Ini akan membantu menolak penyakit lain yang mempunyai gejala yang sama seperti jangkitan yis. Selepas itu, doktor akan menetapkan beberapa pil, salap atau suppositories yang boleh dengan mudah dibeli di farmasi. Satu kelegaan sementara daripada gejala itu boleh dialami. Ia telah dilaporkan bahawa walaupun ini ubat-ubatan sintetik mempunyai kesan sampingan yang pergi bersama-sama dengannya. Tambahan pula, jika gejala muncul sekali lagi, satu lagi perjalanan ke klinik akan bermakna dos perubatan yang meningkat.

Ini membawa kita kepada kaedah yang seterusnya iaitu kesan sampingan percuma. Penggunaan pendekatan semula jadi dan bahan-bahan yang dikatakan cepat dan lebih kekal. Satu ubat rumah yang terkenal adalah yogurt asli atau yang nyata. Ia perlu tanpa gula yogurt walaupun sebagai gula adalah rakan wabak yis terbaik. Yogurt mengandungi bakteria tertentu yang menghalang hasil daripada yis dalam faraj di tempat pertama. Oleh kerana mereka telah habis dan menyebabkan jangkitan, maka mereka boleh diisi semula melalui aplikasi topikal dalam faraj. Mereka juga boleh dimasukkan di dalam dengan menggunakan tampon yang telah merebak dengan yogurt. Mereka perlu dibawa keluar selepas beberapa ketika dan faraj dibasuh dari mana-mana sisa.

Satu lagi penawar semula jadi sama-sama kuat untuk jangkitan yis faraj adalah bawang putih yang telah terkenal dengan sifat anti-kulat itu. Bawang putih telah digunakan untuk memperbaiki keadaan seperti asma, kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. Untuk jangkitan yis yang disebabkan dalam kes ini, ulas bawang putih memberikan bantuan serta-merta dari gatal yang amat sangat. A cengkih dicincang bawang putih boleh diambil secara lisan seperti mana-mana pil. Ia juga boleh dimasukkan ke dalam faraj seperti supositori a. Versi boleh bertolak-ansur bawang putih yang juga disediakan di kedai-kedai ubat herba. Dengan rawatan ini, melegakan jangkitan yis faraj boleh dicapai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar