Kebaikan Epsom Salt Bath dan Tamat Pengajian Mandi

Kebaikan Epsom Salt Bath dan Tamat Pengajian Mandi

Terdapat beberapa rawatan hydrotherapic rawatan dan kedua-dua biasa di kalangan mereka adalah mandi garam Epsom dan lulus mandi. Dalam artikel ini anda akan mempelajari kaedah dan faedah mandi garam Epsom dan lulus mandi. Kedua-dua rawatan air mempunyai beberapa manfaat kesihatan dan bertindak sebagai proses penyembuhan semulajadi kepada banyak penyakit.

Epsom Salt Bath

Dalam mandi garam Epsom, tab mandi mengandungi kira-kira 135-140 liter air panas pada 40 º C. 1.5 Kg garam Epsom ditambah kepadanya dan membuat ia dibubarkan. Sebelum pesakit berbaring dalam tab mandi kepalanya hendaklah ditutup dengan tuala sejuk dan ia minum segelas air sejuk. Badannya benar-benar tenggelam dalam tab. Ini dilakukan sebelum tidur pada waktu malam.

Mandi garam Epsom berguna dalam penyakit sendi, sakit pinggang, kencing manis, sejuk dan penyakit selesema, buah pinggang, penyakit, sciatica, gout dan penyakit kulit.

Tamat Pengajian Mandi

Dalam mandi lulus, pesakit adalah tertakluk kepada mandi di 31º C dan suhu air beransur-ansur diturunkan di 1º C seminit sehingga ia mencapai 25º C, sehingga dia mendapat menggigil. Ini dilakukan setiap tiga jam.

Mandi lulus mengurangkan suhu dengan segera kecuali dalam malaria dan ia adalah tonik untuk badan dengan meningkatkan daya tahan badan.

Tindakan berikut perlu diambil semasa rawatan:

1. Ini rawatan air perlu dilakukan tiga jam sebelum makan terutamanya untuk keseluruhan tubuh badan.
2. Gunakan air bersih dan tulen sahaja.
3. air terpakai mesti dibuang dan air tawar digunakan.
4. Bagi wanita rawatan ini adalah lebih baik yang perlu dielakkan semasa haid.
5. suhu hendaklah dikawal untuk hasil yang sesuai baik.
6. termometer mesti digunakan untuk merakam haba air semasa rawatan.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Selalu mencari wawasan daripada seorang profesional kesihatan yang berkualiti sebelum memulakan program kesihatan.

Copyright © Nick Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua link aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar