Pelembap Dibuat Dengan Bee Produk

Pelembap Dibuat Dengan Bee Produk

Kosmetik dan farmaseutikal menyumbang 60% daripada jumlah penggunaan lilin lebah di Amerika Syarikat. Lilin lebah ini telah lama menjadi komponen asas pelembap kulit kerana esters yang terdapat di dalam lilin lebah adalah sama seperti yang terdapat dalam kulit manusia. Sebatian-sebatian ini membantu untuk mengikat dan mengemulsikan lemak salap dan losyen. Mereka meningkatkan kelembapan penting dalam kulit, dan biasanya dijumpai di dalam tangan dan badan krim.

Lilin lebah mempunyai ciri-ciri anti-bakteria juga. Ia mengandungi vitamin A, satu komponen yang diperlukan untuk pertumbuhan sel. Ia menyokong pelembap lain dan sebahagian besarnya hypoallergenic. Tetapi sama pentingnya dengan lilin lebah adalah untuk pelembap, terdapat satu lagi produk lebah yang mempunyai lebih sifat dan kegunaan yang lebih luas. Sama ada yang adalah wajar atau tidak adalah perkara lain.

Propolis

Propolis adalah bahan resin yang dikumpul daripada tunas pokok dan sumber-sumber botani lain. Lebah menggunakannya sebagai sealant untuk ruang terbuka dalam sarang mereka. Komposisi propolis akan berbeza dari sarang ke sarang, dan bergantung kepada sumber yang terdekat untuk bahan mentah. Di hemisfera utara, juzuk utama propolis adalah poplar dan konifer. Ini menjadikan bahan yang diperbuat daripada balsams sayur-sayuran, lilin, minyak pati dan debunga. Tetapi ini boleh berbeza dari kawasan ke kawasan. Terdapat juga boleh menjadi variasi dalam sarang yang sama. Ini boleh menjadi alasan bahawa tuntutan kesihatan untuk propolis amat berbeza juga, membuat tugas yang mengesahkan tuntutan beberapa pelembap yang jauh lebih mencabar.

Walau bagaimanapun, propolis dijual di kedai-kedai makanan kesihatan untuk kesan yang dikatakan berfaedah. Pengamal perubatan semula jadi sering memetik penggunaan propolis untuk melegakan pelbagai keadaan seperti penyakit-penyakit virus, terbakar kecil atau melecur. Beekeepers Lama yang mengatakan bahawa propolis boleh menyembuhkan sakit tekak. Dengan komposisi tertentu, propolis telah menunjukkan sifat antibiotik tempatan dan juga beberapa tindakan anti-kulat. Ia telah menunjukkan keberkesanan dalam merawat luka bakar yang ringan. Masyarakat gigi telah mula siasatan ke atas kegunaan oral sebatian ini.

Sebahagian daripada tuntutan propolis sedang dikaji secara saintifik. Tetapi memandangkan perubahan kepada bahan kimia yang membentuk propolis, pengguna perlu berhati-hati apabila membuat pilihan balsem a. Ia adalah satu fakta bahawa, jika tiada sebatian semula jadi, lebah akan membuat propolis daripada buatan manusia sebatian, walaupun bahan-bahan seperti bilik mandi mendempol. Mari pembeli berhati-hati, atau sekurang-kurangnya bertanya di mana propolis telah dituai. Dengan cara itu anda boleh yakin bahawa apa yang anda beli seperti membantu dan semula jadi dengan tuntutan mengatakan bahawa ini adalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar