Homeopati Pemulihan Home Asli dan Rawatan Holistik

Homeopati Pemulihan Home Asli dan Rawatan Holistik

Homeopati adalah satu pendekatan holistik terhadap rawatan dan asal-usulnya boleh dikesan kembali ke abad ke-lewat kelapan belas. Prinsip utama di mana disiplin yang ditubuhkan adalah bahawa mengendali bahan yang boleh menyebabkan tanda-tanda pada orang yang sihat akan dapat mengurangkan gejala-gejala yang sama pada pesakit sakit jika ditadbir dalam kuantiti yang sangat cair. Pendekatan ini telah didapati mempunyai beberapa merit dan telah menjadi semakin popular kerana kekurangan kesan sampingan. Adalah dipercayai bahawa perbuatan rawatan homeopati sebagai perangsang bagi mekanisme pemulihan sendiri tubuh. Oleh itu Homeopati adalah ubat holistik yang berkait rapat dengan banyak satu rawatan semula jadi dan alternatif seperti perubatan herba dan perubatan naturopathic.

Untuk memberi anda perspektif yang lebih baik perubatan homeopati kita boleh mengatakan bahawa ia bergantung kepada tiga prinsip asas.

Membunuh sejuk sejuk

Ini adalah falsafah yang sama untuk rawatan alahan tertentu hari ini. Menurut kepercayaan ini, jika gejala-gejala penyakit anda, sama ada selesema atau sejuk, adalah serupa dengan simptom diwujudkan dari keracunan merkuri, maka ia akan menjadi ubat homeopati anda.

Sangat kecil Dose

Menurut prinsip ini potensi kenaikan ubat-ubatan homeopati, semakin cair itu. Ubat-ubat homeopati oleh itu hampir selalu sangat dicairkan ke tahap di mana bahagian purata akan menjadi 1: 1,000,000,000,000.

Monoteisme Perubatan

Ia memang satu remedi tunggal yang ditadbir, walaupun di hadapan pelbagai gejala, dan remedi tunggal ini bertujuan untuk semua gejala.

Prinsip-prinsip ini sebenarnya dipaparkan dalam rawatan konvensional hari ini untuk alahan dan beberapa vaksin juga, di mana alergen ditadbir dalam dos yang paling kecil sekali atau sampel mati pucuk virus ditadbir untuk mengukuhkan dan menyediakan sistem imun terhadap virus itu juga . Penawar homeopati oleh itu mempunyai asas saintifik yang kukuh yang telah diuji.

Prinsip kedua juga meminjamkan banyak merit kepada disiplin dan menambah kepada tanggapan ubat semula jadi homeopati dan rawatan rumah homeopati. Ini kerana tidak kira berapa toksik ubat yang mungkin ubat yang ditadbir di jadi dicairkan bentuk yang ia boleh meninggalkan tiada kesan kimia sekalipun. Menurut pengamal terapi homeopati ubat yang masih begitu kuat kerana pengekalan tenaga elektromagnet bahan asal sahaja. Ini bermakna bahawa walaupun kesan-kesan sampingan toksik dihapuskan kesan penyembuhan masih ada kerana ini daya elektromagnet sudah cukup untuk merangsang penyembuhan semula jadi.

Satu aspek penting dalam prinsip remedi tunggal adalah bahawa setiap penyakit dianggap sebagai individu tertentu, yang bermaksud bahawa ubat untuk penyakit yang sama tidak semestinya ditetapkan kepada kedua-dua pesakit mengalami keadaan yang sama. Aspek homeopati adalah lebih penting daripada ia kelihatan. Ia memerlukan siasatan sengit dan penyelidikan di pihak doktor, supaya dia boleh profil gaya hidup, diet dan sifat-sifat watak pesakit, serta mengumpulkan penyakit dan gejala maklumat tertentu. Ini adalah oleh itu membosankan dan memakan masa dan memerlukan perhatian yang besar kepada itu bagi mana-mana bangunan kes menyeluruh. Inilah yang membuat rawatan homeopati begitu mencabar - profil tidak tepat, keputusan dalam diagnosis yang tepat dan rawatan yang tidak betul, manakala profil teliti dan preskripsi yang sesuai boleh bekerja seperti satu keajaiban.

Terdapat beberapa ubat-ubatan homeopati herba yang telah didapati agak berkesan, seperti Chamomilla, yang merupakan cabutan daripada chamomile, dan Allium cepa, ekstrak bawang merah, antara yang lain. Antara lain yang berkesan rawatan homeopati alternatif termasuk Apis, yang dibuat dari lebah, dan album Arsenicum, derivatif arsenik, untuk menamakan beberapa

Tidak ada komentar:

Posting Komentar